Klíče k médiím
K čemu jsou média? Jak ovlivňují tvůj život? Jak se dají používat i zneužívat? Kdo jsou novináři a dá se jim věřit? Existují fake news, nebo je to fake news? Jakou roli ve společnosti média hrají? To jsou jen jedny ze stovky klíčových otázek, které se týkají médií a na které vám pomůžeme najít odpověď.
Na této stránce naleznete jednotlivé klíče ve formě krátkých videí a podcastů, které pomohou odemknout odpovědi na tyto otázky. Budou přibývat postupně, řada z nich bude doplněná o metodické listy pro učitele, kteří by je chtěli probrat se svými studenty. Součástí projektu jsou i soutěže pro mladé autory. Jste-li středoškoláci, můžete se na chvíli stát novináři a vyhrát hodnotné ceny. Sledujte nás.
Proč si média dobrovolně pouští žilou a kam je přivedlo náboženství dat a kliků? O čtenářích, vydavatelích i technologiích s Libuší Šmuclerovou
„Možná to krátkodobě zvětšuje byznys, ale do budoucna to nic neřeší,“ říká Libuše Šmuclerová o bezhlavém honu za kliky, který provádí některé mediální domy v Česku i ve světě. „Dnes jsme v situaci, ve které si technologické firmy díky svému datovému náskoku berou 60 procent a více inzerce, která v on-line prostředí je. Takže stále více bohatnou, mají stále více dat. A mají také čím dál větší společenskou sílu,“ popisuje Šmuclerová situaci klasických médií v podcastu.
- Proč jsou média sexy?
- Kam média přivedlo náboženství dat a kliků?
- Jak se stalo, že lidé neví, kde je pravda?
- Kam míří média? Přežijí tlak technologických firem?
- Kdo by je měl řídit – novináři, nebo profesionální manažeři?
- Jsme už ovládáni umělou inteligencí?
- A jaký mediální startup by založila, kdyby dostala volnou ruku a miliardu korun?
Nejen o tom diskutují s Libuší Šmuclerovou Eva Hanáková a Vladimír Piskáček.